ما گروهی از سوسیالیست‌های ایران، باورمند به دگرگونی‌های بنیادین اجتماعی_اقتصادی برآنیم با ارایه بدیل سوسیالیستی برخاسته از گویه‌ی جمعی پویا، خلاق و بهم پیوسته و با درس آموزی از تجارب انقلابی تاریخ بشری در جهان و تاریخ معاصر جامعه ایرانی، راه حل های اساسی را از دل واقعیت‌ها، تعارضات و تضادهای طبقاتی موجود، کشف، ارائه و به کار بندیم.



ادای احترام به غفار حسینی و احمد میر علایی

در سی‌امین سالگرد انتشار بیانیه‌ی “ما نویسنده‌ایم” روزهای ۲۸ و ۲۹ تیر ماه چند تن از دبیران و اعضای کانون نویسندگان ایران به نمایندگی از همه‌ی اعضا بر مزار دو تن از امضاکنندگان این بیانیه حضور یافتند و به احترام و نکوداشت تلاش آنها برای آزادی بیان مزارشان را گلباران کردند.

 


 

ادای احترام به غفار حسینی و احمد میر علایی

کانون نویسندگان ایران

غفار حسینی نویسنده، مترجم و استاد دانشگاه، یکی از امضاکنندگان بیانیه‌ی “ما نویسنده‌ایم” معروف به متن ۱۳۴ نویسنده، و یکی از مسافران “اتوبوس ارمنستان” بود. اتوبوسی حامل بیش از ۲۰ نویسنده که در طرح جنایتکارانه‌ی ماموران امنیتی قرار بود به دره انداخته شود اما به‌طور تصادفی نقشه‌شان نقش بر آب شد. غفار به این سفر نرفت و به دیگران هم هشدار داد: “همه‌تان را به دره می‌اندازند” او از سوار شدن بر اتوبوس مرگ خودداری کرد اما نتوانست جلوی نقشه‌ی ماموران را که روز ۲۰ آبان ۱۳۷۵ به آپارتمانش وارد شدند و او را به قتل رساندند بگیرد. او در روستای فرج آباد الیگودرز دفن شده و به گفته‌ی دبیران حاضر بر مزارش، روستائیان بسیار به نیکی از غفار یاد می‌کردند.

احمد میرعلایی مترجم آثار نویسندگان برجسته جهانی بود. او بیانیه اعتراض به بازداشت سعیدی سیرجانی و سپس بیانیه‌ی “ما نویسنده‌ایم” را امضا کرده بود. دفاع او از استقلال نویسنده و آزادی بیان در خفقان و یکه‌تازی ماموران امنیتی اوایل دهه‌ی هفتاد خورشیدی سبب شد تا در فهرست سیاه “قتل‌های سیاسی زنجیره‌ای” قرار بگیرد. روز دوم آبان ۱۳۷۴ ماموران با تزریق انسولین او را به قتل رساندند. احمد میرعلایی در باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد. اعضای کانون روز جمعه ۲۹ تیرماه با حضور بر مزارش یاد او را گرامی داشتند.

یاد این دو امضاکننده بیانیه‌‌ی ضد اختناق “ما نویسنده‌ایم” گرامی باد!

 

 


 

دسته : اجتماعي, سياسي

برچسب :

مقالات هیات تحریریه راهکار سوسیالیستی





























آرشیو کلیپ و ویدئو راهکار سوسیالیستی

html> Ny sida 1