ما گروهی از سوسیالیست‌های ایران، باورمند به دگرگونی‌های بنیادین اجتماعی_اقتصادی برآنیم با ارایه بدیل سوسیالیستی برخاسته از گویه‌ی جمعی پویا، خلاق و بهم پیوسته و با درس آموزی از تجارب انقلابی تاریخ بشری در جهان و تاریخ معاصر جامعه ایرانی، راه حل های اساسی را از دل واقعیت‌ها، تعارضات و تضادهای طبقاتی موجود، کشف، ارائه و به کار بندیم.



راهکار سوسیالیستی: نه به جنگ زنده باد صلح و آزادی و برابری

فضای رسانه ای در جمهوری اسلامی و اخبار جسته و گریخته از سایر کشورها حاکی از مخاطرات جدی برای منطقه و به ویژه ایران است. احتمال حمله قریب الوقوع ایران به اسرائیل وجود دارد، به ویژه که حالا صحبت هایی هم از کشته شدن رئیسی هم به دست اسرائیل به شکل های غیر مستقیم از زبان بعضی از عناصر دولت رئیسی مثل وزیر ارشاد شنیده و یا در رشته توئیت هایی دیده می‌شود.

 


 

 

نه به جنگ زنده باد صلح و آزادی و برابری

 

دست خودم نيست

که چشم از چراغ اين خانه برنمی‌گيرم،

من از وقوع نابهنگام حادثه می‌ترسم.

دارد باد می‌آيد

دريا دور و باغ بی‌کليد و

پسين جور ديگری غمگين است.

دست خودم نيست

 که پيراهنم را پناهِ پروانه می‌گيرم

خبر آورده‌اند باد می‌آيد

خبر آورده‌اند که احتمال‌ وقوعِ حادثه نزديک است

خبر آورده‌اند دريا دور و باغ بی‌کليد و

پسين … جور ديگری غمگين است.

شعر از سیدعلی صالحی

 

مردم ایران، کارگران و زحمتکشان هوشیار باشیم!

فضای رسانه ای در جمهوری اسلامی و اخبار جسته و گریخته از سایر کشورها حاکی از مخاطرات جدی برای منطقه و به ویژه ایران است. احتمال حمله قریب الوقوع ایران به اسرائیل وجود دارد، به ویژه که حالا صحبت هایی هم از کشته شدن رئیسی هم به دست اسرائیل به شکل های غیر مستقیم از زبان بعضی از عناصر دولت رئیسی مثل وزیر ارشاد شنیده و یا در رشته توئیت هایی دیده می‌شود. لغو پرواز هواپیماهای مختلف مانند لوفت هانزا و حتی پرواز از کشور همسایه ترکیه نیز نشان از فضای نا امن منطقه دارد. همچنین فراخوان برخی دولت ها مثل فرانسه به شهروندان خود برای خروج از ایران و یا خودداری از مسافرت به کشور های منطقه به ویژه ایران و اسرائیل سطح هشدارهای امنیتی برای مسافران را بالا برده است.

در چنین شرایطی مردم ایران نیز باید از هوشیاری بیشتری نسبت به آنچه در میهن عزیزمان می‌گذرد برخوردار باشند و آمادگی لازم را برای رویارویی با شرایط اضطراری را داشته باشند. به همین منظور آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد ضمن هوشیاری و خویشتن داری در برابر رویدادهایی که کمک و همبستگی عمومی را طلب می کند، پرهیز از اشاعه‌ی هرگونه شایعاتی که می تواند آرامش جامعه را دستخوش هرج و مرج و بی‌سامانی کند.

مردم ایران نشان داده اند که در روزهای سخت همواره بیش از شرایط عادی از همبستگی و روحیه تعاون‌پذیری و کمک متقابل برخوردارند. این را در دوران هشت ساله جنگ و یا مقابله با انواع بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل و حتی در دوران سخت کرونا به اثبات رسانده اند و در شرایطی که هر زمان ممکن است مشکلات ناخواسته‌ی ناشی از درگیری های احمقانه‌ی دولت های جنگ‌طلب برای ایران ایجاد کنند باید که به یاد آورد و از تجارب گرانسنگ دوره های متفاوت سختی و ناملایمات آن استفاده کرد.

بر کسی روشن نیست که این احتمالات تا چه اندازه ممکن است به وقوع انجامد اما بی تردید داشتن آمادگی های لازم در برخورد با هرگونه اتفاق ناخوشایند و تحمیل شده از سوی دولت هایی که برای حفظ قدرت هیچ گونه مسئولیتی در قبال مردم ندارند را باید داشت.

وظیفه ما مردم در قبال یکدیگر و همیاری و همکاری در ایجاد آرامش و بازداشتن دولت ها از تشنج فزایی و درگیری هایی که نتایج آن جز به زیان مردم منطقه و به ویژه ایران نخواهد بود.

وظیفه‌ی ما مخالفت با هر اقدامی است که منجر به جنگ، ویرانی، کشتار و سوختن سرمایه های مادی و معنوی سرزمین مان است.

 

راهکار سوسیالیستی

 


 

دسته : اجتماعي, سياست خارجي, سياسي

برچسب :

مقالات هیات تحریریه راهکار سوسیالیستی





























آرشیو کلیپ و ویدئو راهکار سوسیالیستی

html> Ny sida 1