ما گروهی از سوسیالیست‌های ایران، باورمند به دگرگونی‌های بنیادین اجتماعی_اقتصادی برآنیم با ارایه بدیل سوسیالیستی برخاسته از گویه‌ی جمعی پویا، خلاق و بهم پیوسته و با درس آموزی از تجارب انقلابی تاریخ بشری در جهان و تاریخ معاصر جامعه ایرانی، راه حل های اساسی را از دل واقعیت‌ها، تعارضات و تضادهای طبقاتی موجود، کشف، ارائه و به کار بندیم.



۱۹ کشته در پی انفجار گاز در معدن زغال سنگ در طبس/ احتمال افزایش جانباختگان + تصاویر

مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان رضوی آخرین آمار جانباختگان و مصدومان حادثه انفجار گاز در معدن زغال سنگ در طبس را اعلام کرد.

 


 

 

۱۹ کشته در پی انفجار گاز در معدن زغال سنگ در طبس/ احتمال افزایش جانباختگان

مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان رضوی آخرین آمار جانباختگان و مصدومان حادثه انفجار گاز در معدن زغال سنگ در طبس را اعلام کرد.

محمدعلی آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی درباره آخرین وضعیت مصدومان و جانباختگان حادثه انفجار گاز در معدن زغال سنگ در طبس گفت: به گفته حاضران در صحنه در زمان انفجار احتمالا ۶۹ نفر در معدن مشغول فعالیت بوده اند که انفجار گاز اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به حضور نیروهای امدادی در محل حادثه گفت: تاکنون ۱۹ نفر در این حادثه جان خود را از دست داده اند و ۱۶ الی ۱۷ نفر نیز مصدوم شده اند.
آخوندی تصریح کرد: بالگرد برای انتقال مصدومان در محل حادثه حضور دارد.
به گفته مدیر کل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی با توجه به شرایط احتمال افزایش جانباختگان نیز وجود دارد.

————————-

راهکار سوسیالیستی:
نظام ناکار آمد وزارت کار به عنوان نهاد اصلی مسوول  روابط و مناسبات کارگری _کارفرمایی در ایران  تنها ناظر و شاهد حوادث حین کار است.

وجود قانون کار و فصل مربوط به حفاظت ، ایمنی و بهداشت محل کار عملا بی تاثیر و غیر اجرایی است.

سازمان‌های کارگری مستقل  وجود ندارند و تشکل های موجود به دلیل وابستگی به حکومت قادر به نظارت دقیق و درست براجرای قانون نیستند.

سرمایه داری ایران در معادن, صنایع، کشاورزی و خدمات در هیچ سطحی خود را ملزم به اجرای قوانین کار و تامین اجتماعی نمی‌دانند.

جمهوری اسلامی کنوانسیون ها و مقاوله‌نامه‌های بین‌المللی را نادیده و قوانین ناظر بر روابط کارگری و کارفرمایی را نقض می کند. به همین دلیل طبقه کارگر ایران هر روز شاهد مرگ و مصدومیت  ناشی از کار در محیط های خطرساز و نا ایمن هستند.

چاره کار تنها ایجاد سازمان های کارگری مستقل و آزاد از قید و بندهای بازدارنده امنیتی به دستِ  کارگران برای کارگران است!

 

 


 

دسته : اجتماعي

برچسب :

مقالات هیات تحریریه راهکار سوسیالیستی





























آرشیو کلیپ و ویدئو راهکار سوسیالیستی

html> Ny sida 1